It's the season of giving! Kerst komt steeds dichterbij. Het wordt wederom duidelijk dat een perfect eindejaarsgeschenk uitzoeken niet altijd makkelijk is. Niet alleen rondom de feestdagen heb je vast wel eens lang moeten nadenken over het verjaardagscadeau van een goede vriend. Gedurende het hele jaar denken we veel na over geschenken. Jubilea, verjaardagen, het behalen van een doelstelling, ouders worden of loyaal blijven aan een merk. Het geven van (promotionele) producten gebeurd constant. Wij helpen je aan de juiste inspiratie!
Het is onze passie om op de hoogte te blijven van de laatste trends. Het bezoeken van beurzen werkt daarbij uitstekend. Ons Franse Compacon team bezocht Affaire De Cadeaux in Parijs. Naast het bemannen van een eigen stand, plozen we de beurs volledig uit op zoek naar de nieuwste ideeën en inspiratie. Wij hebben de belangrijkste trends voor je op een rijtje gezet.
Made En France
Het is de grootste trend van Frankrijk: lokaal geproduceerde producten. In 2019 gaf 67% van de Franse bevolking al aan bewuster om te gaan met consumeren. Dit wordt met het jaar belangrijker. Duurzame keuzes maken in koopgedrag, zoals het kopen via lokale producenten, hoort hierbij. De kleinere, lokale onderneming steunen en minder uitstoot veroorzaken zijn goede voorbeelden van bewuste consumptie. Tijdens de beurs werd bevestigd dat 'lokaal gaan' niet betekent dat je moet inleveren op productkeuze. Van geschenksets vol lokale delicatessen tot design artikelen verpakt in lokaal geproduceerde verpakkingen. Er is zoveel mogelijk! En je hoeft niet eens de grens over.
Produced With Love
Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol in ons dagelijks leven. Het is geen verrassing dat deze trend ook zichtbaar is binnen de Franse promotionele industrie. Op Affaire De Cadeaux zagen we veel producen gemaakt van duurzaam materiaal. Bamboe, oude tassen, gerecycled plastic, suikerriet en noem maar op! Circulaire en groene producten voeren de boventoon. Het was goed zichtbaar dat het gebruik van duurzame materialen geen effect heeft op de schoonheid van het product.